reklama

Sociálny štát? Ďakujem, neprosím.

Jedným zo slov, na ktoré osadenstvo našej izby (ja, Janči a David) dostalo alergiu a ktorým si môžete vyslúžiť inzultáciu je spojenie sociálny štát resp. všetko čo nejak súvisí so „sociálnou spravodlivosťou”. Za posledné tri týždne sme si totiž „sociálneho štátu” užili viac ako dosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keďsme hľadali prácu, tak ponuka dvanásťhodinoviek za 9libier na hodinu sedem dni v týždni sa nám zdalaskvelá. Predsa len, prišli sme sem hlavne zarábať prachy,preto sme aj hneď s ponukou súhlasili. V duchu sme počítali koľkobudeme mať za dva týždne zarobené a smiali sa natom, že po troch týždňoch môžme ísť s plnýmmešcom peňazí domov. S daňami som si hlavu nelámal,minulý rok som neplatil žiadne, keďže zdaňovať ma malizačať až po zarobení viac ako cca 5 000 libier.

Veľkétak bolo sklamanie, keď prišla prvá výplatnápáska za tri odrobené dni a na nej z hrubéhopríjmu zoškrtané dane a sociálne poistenie vsume 61 libier. Namiesto 324 chechtákov došlo na účet„len” 262. Zmierili sme sa tak s tým, že daň platiťmusíme, odrobili ďalších päť dní aprišlo ďalšie sklamanie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hrubýpríjem 540 libier, v čistom 395. Štát strhol 145libier. Viac ako týždeň pred tým... To už pretiekolpohár trpezlivosti, hodili sme do googla náš daňovýkód a dozvedeli sa, že tu v Anglicku nám daňvypočítavajú každý týždeň podľa tohokoľko zarobíme.

Takžesuma sumárum. Robil som tri týždne, za 9 libier nahodinu v hrubom. Prvý týždeň som v čistom pri 36hodinách dostal po zdanení 7,3 libri na hodinu. Druhýtýždeň som makal 60 hodín, vyšlo mi 6,58 na hodinu atretí týždeň po odrobení 74 hodín 6,37na hodinu.

Zato, že robím cez víkendy, v noci ako obyčajnýrobotník na stavbe, že sa snažím, za to ma štátodmeňuje čoraz väčším a väčšímzdanením??? Toto je „sociálna spravodlivosť”???Ďakujem neprosím... Na takú spravodlivosť vám kašlem...

Matej Bučko

Matej Bučko

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajný človek si a obyčajný človek musí zachovať veľký zákon sveta: Musí v druhej múdrej tridsiatke žať, čo v prvej nemúdrej tridsiatke sial. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťSúkromnéŠport

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu